Sunday, March 13, 2011

Today's guest blogger is...















... Creationwest! Ik ben zo blij dat Imke het leuk vond om een guest blog te schrijven. Lees alles over haar blog, haar haakwerk en meer hieronder en hop dan snel naar haar blog om meer te lezen!

... Creationwest! I'm so glad that Imke was willing to write a post on my blog. Read all about her blog, her crochet and more down here and then hop over to her blog to see more of this!

Hallo lieve lezers!

The right direction is to follow your heart!

Dat is de titel van mijn blog, ik ben Imke. Eigenlijk haak ik pas sinds kort, afgelopen augustus ben ik begonnen. Door grote pech kwam ik voor langere tijd in het ziekenhuis & revalidatiecentrum terecht en kon ik geen ontspanning vinden in lezen of tv-kijken. Omdat ik altijd al van alles aan elkaar knutsel, was ik het ook al snel zat in dat bed, ik kon niet wachten om weer iets creatiefs te doen...! Breien ging niet, liggend in bed...met die breinaalden is geen goede combi...en ik kon ook niet zitten, dus er moest iets anders komen. Zomaar, vanuit het niets kwam ik op haken! Via het Internet, vele blogs en vele filmpjes, het leek wel op privéles! Maar ook eindeloos stop zetten en terugspoelen en opnieuw proberen....maar al gauw had ik resultaat en veel plezier! Vrijwel direct begon ik met de granny square en zette direct een doel: een deken van deze leuke vierkantjes! Inmiddels ben ik pas op de helft van mijn blauw/witte deken....dit omdat ik me gaande weg enorm heb laten verleiden door allerlei leuke andere projecten.














Inspiratie haal ik overal vandaan.... Mijn bezoek had steeds vaker van die ronde sjaals om, zo’n col, die kan ik ook wel maken! Inmiddels staan er al 10 op mijn teller. Toen er babies werden geboren begon er een grote speurtocht naar leuke gadgets voor die kleine. Maar ook tijdschriften en natuurlijk het onuitputtelijke Internet niet te vergeten! Tijdens mijn verblijf in een revalidatiecentrum keek uit naar elke vrijdag, even naar huis... En de Link your stuff bij Annemarie!

Met mij gaat het steeds beter, en ik haak nog steeds met veel plezier. Voornamelijk kleinere projecten met snel resultaat. Mutsjes, spenenkoorden, cols, knuffeltjes, neem maar eens een kijkje op mijn blog voor meer. Graag zou ik ook een Etsy winkeltje openen maar voor nu maak ik spulletjes On Request.
Mijn grote tip om patronen onder de knie te krijgen zijn de filmpjes van Teresa. Zij legt alles stap voor stap uit, in het engels weliswaar, echt het kan niet misgaan (en anders dus terugspoelen en nog een keer proberen!). Het leuke van haken vind ik dat nu ik eenmaal de techniek begrijp je ook zelf patronen kunt maken. Een eigen ontwerpje waar ik trots op ben zijn mijn spenenkoorden, een combinatie van kralen en haakwerk.











Annemarie, bedankt voor de Link your stuff ieder vrijdag en voor je uitnodiging om hier te bloggen! Iedereen, wees welkom op mijn blog creationwest.wordpress.com en op twitter kun je me vinden via Imkew.

Dear readers!

The right direction is to follow your heart!

That is the title of my blog, and my name is Imke. I only started crocheting recently, last August. Due to wrong-time-wrong-place-accident I’ve spend quite some time in the hospital and rehabilitation and I wasn’t able to watch tv or read. Ever since I was a little girl I like to handicraft, I need to be creative. So being in bed all day wasn’t my cup of tea, I couldn’t wait to make or create something. But knitting wasn’t possible, handling those long needles in bed....not a good idea, and I couldn’t sit up either so I had to figure out something different. And there it was, out of the blue: Crocheting! Via the Internet, several blogs and many online video’s I learned how to crochet, almost private tutoring! But ofcourse I had to rewind those video’s over and over again, but it didn’t take me too long before I had a good result in combination with a lot of fun! Almost directly from the beginning I’ve started a granny square, and set myself the goal: make a granny square blanket! But in the meantime...I am only halfway of my blue/white blanket....because I get destracted a lot by all those nice little side projects I need to make.

My inspiration is endless.... My visitors came often dressed with tube scarfs....I can make that! By now I have made 10 already. And when my friend gave birth I needed to start make baby items! But also magazines and ofcourse the endless source: the Internet. During my stay at the rehabilitation centre I looked forward too every friday...because of going home for the weekend And Linke your stuff at Annemarie’s!

I am doing much better and I still have a lot of fun crocheting. Mostly small projects with quick result. Beanies, dummy cords,, tube scarfs or cuddlelies, you can visit my blog if you like to find out more. I would love to open a shop on Etsy, but for now I make items On Request.My secret, and big tip to learn all the projects are the video’s by Teresa. She explains everything step by step, in english, but honoustly you can’t go wrong....(else rewind and try again!).
The great thing of crocheting is that once you understand the technic you’re able to design your own patterns. One of my designs of which I am proud are these dummy cords, a combination of beads and crochetwork!

Annemarie, thank you so much for Link your stuff every Friday and for your invitation of this guestblog. Everybody, you are welcome on my website creationwest.wordpress.com and on Twitter you can find me as Imkew.

4 comments:

  1. Wat leuk dat je hier gastblogger bent Imke! Als "koper" van één van de speenkoorden op de foto kan ik alleen maar zeggen dat je SUPERmooie dingen maakt!
    We zijn blijkbaar rond dezelfde periode beginnen haken, dat had ik helemaal nog niet door. Kan toch niet makkelijk (geweest) zijn, om liggend te haken.
    Groetjes,
    Joke

    ReplyDelete
  2. What a great inspiring post. I really enjoyed reading how crochet entered her life.

    ReplyDelete
  3. Hi Anne Marie,

    Hello and congrats! You have been awarded the Stylish Blogger Award. You can find more about it here: Crochet Attic

    or here: Stylish Blogger Award


    Regards,
    Eileen

    ReplyDelete