Monday, September 30, 2013

MyBoshi
























♥ Click this link if you want to follow my blog with Bloglovin ♥

Heb jij al iets met MyBoshi gedaan? Ik kreeg onlangs een prachtig haakpakket kado van de webwinkel YlaLifestyle en ik haakte er deze muts van. YlaLifestyle bestaat al sinds 2009 en je kunt het een echt familiebedrijfje noemen. Lotte van Ylalifestyle vertelt er het volgende over: 

"In 2009 zijn mijn ouders, zusje en ik begonnen met een webwinkeltje met handgemaakte spulletjes. In eerste instantie gewoon als hobby. Mijn vader maakt alles van hout. Onze houten decoratiebomen zijn erg populair, wat ons enorm heeft verrast. We zijn begin dit jaar zelfs benaderd door de Guusje Nederhorst Foundation om 10 super grote wensbomen te maken voor de dag van het vergeten kind. Wat een eer was dat! Super bijzonder om wat voor deze kindjes te kunnen betekenen. De bomen worden ook veel besteld voor bruiloften als kado. Heb je ook al gezien dat de boom terugkomt in ons logo?
Mijn moeder heeft mij begin 2009 leren haken en ik was gelijk verslaafd. Wat een leuke hobby en wat een verrassende community hangt er aan vast op internet! Na veel leuke reacties in onze omgeving zijn we dus een webwinkel gestart. In eerste instantie alleen met handgemaakte spullen en nog geen garens. Na veel overleg hebben mijn moeder en ik besloten ook garens te gaan aanbieden. We zijn super enthousiast en de collectie is nog steeds in uitbreiding. We hopen ons te kunnen onderscheiden door een persoonlijke benadering. We denken graag mee als mensen wensen hebben en maken ook veel op bestelling.

We zijn een hechte familie en doen dit echt met elkaar. Ieder zo zijn eigen taken en talenten. Mijn zusje Annabel springt bij waar nodig op bijvoorbeeld markten. Ik hou me bezig met de website, social media en haken. Mijn moeder Yvonne haakt, kan breien, doet van alles met stof en heeft een hoofd vol ideeën waar we nog jaren mee vooruit kunnen. Mijn vader Antoine kan alles met hout en is super creatief. Hij is met pensioen en kan nu heerlijk genieten van zijn hobbies! Je weet nu ook gelijk waar de Y L en A voor staan!"


Heb je tot nu toe nog niet op een van de linkjes hiervoor geklikt? Klik dan hier om naar de webwinkel van YlaLifestyle te gaan. Je vindt er onder andere zo'n heel leuk MyBoshi haakpakket. Bestel je zo'n haakpakket, dan krijg je drie bollen MyBoshi en een heel leuk haakgidsje met drie verschillende patronen. Heb je al het materiaal al in huis maar zoek je nog een patroon? In mijn Etsy-winkel staat het patroontje wat ik heb bedacht. Klik hier om daar naartoe te gaan. 
Overigens ligt er ook een MyBoshi boek in de winkel. Vind je het leuk om zo'n exemplaar te winnen? Kom dan a.s. woensdag terug want dan mag ik zo'n leuk MyBoshi boek weggeven. Tot dan!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

♥ Click this link if you want to follow my blog with Bloglovin ♥

Did you already use MyBoshi? Just recently I received a wonderful crochet kit from the webshop YlaLifestyle and I made this hat of it. YlaLifestyle is a webshop since 2009 and you can call it a family business. Lotte of YlaLifestyle:

"In 2009 my parents, sister and I started a webshop with handmade materials. At first it was just a hobby. My father makes everything from wood. Our wooden decorating trees were very populair, which suprised us a lot. At the beginning of this year we were even approached by the Guusje Nederhorst Foundation to make 10 super big Wish Trees for the day of the forgotten child. What an honor that was! It was so special to do something for these children. The trees are also very populair at weddings or as a gift. Did you already see the tree in our logo? 

My mother taught me how to crochet in 2009 and I was addicted immediately. What a fun hobby and what a surprising community there is about crochet on the internet! After getting so many nice comments from a lot of people, we decided to start a webshop. Initially it was filled with handmade stuff and no yarns. But after much deliberation, my mother and I also decided to sell yarn. We are super excited and the collection is still expanding. We hope to be distinguished by a personal approach. We like to help people when they have special requests, and we also sell finished products. 

We are a close family and we really do this together. Each and everyone of us has its own tasks and talents. My sister Annabel helps out when necessary, for example she helps at markets. I'm busy with the website, social media and I do a lot of crochet. My mother Yvonne does crochet, knitting and she does everything with fabric and has a head full of ideas that will helps us have ideas for a lot of years to come. My father Antoine can do anything with wood, he is super creative. He is retired and can now enjoy his hobbies! So now you know where the Y, L and A stand for!"

If you didn't click on any link before, click here to go to the webshop of YlaLifestyle. You will find a very nice MyBoshi crochet kit in the webshop. If you buy a crochet kit of MyBoshi, you will get three balls of MyBoshi and a very nice booklet with three different patterns. Do you have all the materials already and are you still looking for a pattern? In my Etsy shop is the pattern I designed. Click here to go there.
There's also a MyBoshi book available. Do you like to win this book? Then make sure to come back this Wednesday because there will be a giveaway of a MyBoshi book. See you then!

12 comments:

  1. Ik heb er elders al eens een discussie over gezien over dit concept maar wat is zo bijzonder aan MyBoshi (behalve dan het een handige manier is om wolpakketten te verkopen) dat ik er bijna 13 euro aan moet besteden, leuke muts heb je gemaakt maar ik zie genoeg van dat soort patronen gratis op het internet, paar bollen van de Wibra erbij en je bent een stuk goedkoper uit dan 13,00 euro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jammer dat je niet zo enthousiast bent. Heb je het garen al eens gezien/gevoeld? Het is zeker niet zo goedkoop als garen van de wibra, maar er is dan ook wel een verschil in kwaliteit. :)

      Delete
    2. Inderdaad jammer dat je niet zo enthousiast bent Bumblebee. Het garen van MyBoshi is namelijk erg mooi. Ik heb mijn werk vaak uit moeten halen en ondanks dat bleef het erg mooi. Ik heb zelf ook met garen van de Wibra gehaakt, maar de kwaliteit daarvan is toch echt anders. Voor sommige projecten is dat helemaal niet erg, maar voor een muts of een sjaal heb ik graag iets wat lang goed blijft. Ik ben benieuwd naar reacties van andere mensen die al met MyBoshi gehaakt hebben?

      Delete
    3. Ik denk dat wat sommige mensen "niet aanstaat" van het concept MyBoshi, is dat het echt doodsimpele patroontjes zijn waarbij echte creativiteit niet echt gestimuleerd wordt, terwijl het wel als "helemaal hip haken!" wordt gebracht.
      Het is zeker mooie wol, maar wel relatief duur. Ik haak/brei ook niet graag met Wibra, maar er zijn zeker goedkopere kwaliteitsgarens te krijgen. Het zijn wel erg mooie kleuren en misschien ga ik nog wel een keer iets heel anders haken van de wol. De hele hype kan ik echter ook niet zo inkomen... maar goed, sommige mensen vinden het juist prettig als iets niet te ingewikkeld is of binnen een concept past . T is gewoon een andere doelgroep denk ik!

      Delete
  2. Leuk om te lezen hoe van iets 'kleins', uiteindelijk een webwinkel is ontstaan met familieleden uit hetzelfde gezin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat een leuke reactie Patricia! We hebben vooral veel lol samen en daar gaat het om, niet waar?

      Delete
    2. Ja leuk he Patricia? Je hoort natuurlijk wel vaker van familiebedrijfjes, maar op deze manier bij een webwinkel had ik nog niet gehoord. En dan zo'n creatieve familie! Heel bijzonder hoor.

      Delete
  3. Ik vind het erg leuk....het mag misschien dan wel eenvoudig zijn zoals genoemd,maar eenvoud kan ook vaak heel mooi zijn en een feit is dat het prijs verschil in garens en wol wel degelijk ergens in zit.Ik vind het wel grappig dat ik overal die My boshi's zie verschijnen al ben ik zelf geen mutsen draagster en ze hebben het toch maar mooi voor elkaar en dat all in the family! ;-)

    ReplyDelete
  4. Ik heb ook nog niet met Myboshi gehaakt... mij trekt het niet zo omdat a) ik totaal geen mutsendrager ben, b) er voor mij geen uitdaging in zit. Wel leuk om te lezen hoe jullie familiebedrijfje is ontstaan. Succes :)

    ReplyDelete
  5. Zelf zijn hier al de nodige My Boshi mutsen gehaakt. Het is fijne wol. de minigids en het grote boek heb ik ook in mijn bezit. Al moet ik zeggen dat het simpele patronen zijn maar het is fijn om ze toch samen gebundeld te hebben in 1 boek. De wol is heel fijn maar wel aan de dure kant. Hierdoor hoop ik wel dat ze na het wassen wel mooier blijven dan de wol die ik eerdere jaren heb gebruikt.

    ReplyDelete
  6. Na zo'n 20 MyBoshi mutsen te hebben gehaakt, ben ik langzaam op weg "ervaringsdeskundige" te worden :-) E 13,00 voor een muts vind ik niet duur. Zeker bij een muts vind ik het van belang dat er een goed garen ( dus niet synthetisch) wordt gebruikt. Je kan zelf variatie genoeg inbrengen met de basispatronen. Wel vind ik het jammer, hoe leuk het boek ook is, er weinig verschillende patronen worden gegeven. Vooral variaties op de strepen. Ik had graag geometrische patronen of verwerken van andere steken gezien. Ook vind ik dat het patroon uit de kleine haakgids een mooiere muts geeft als de patronen uit het boek en is het vreemd dat dit niet dezelfde patronen zijn. Grote voordeel voor de ongeduldige haker ( zoals ik!) dat je in een paar uurtjes een leuk cadeau hebt gehaakt ! Tot nu toe alleen maar enthousiaste afnemers!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat leuk dat je zo enthousiast bent! In Nederland is het hele concept nog in opstart fase. In Duitsland zijn al een aantal meer kleine haakgidsjes en boeken met andere thema's uitgebracht. Ik verwacht deze ook in NL nog wel terug te zien straks. Dat is dus nog even afwachten :)

      Delete